Heykel Algısına Sürreal Hareketlilik / Yoshitoshi Kanemaki

Japon heykeltıraş Yoshitoshi Kanemaki insan formundaki ağaç oyması heykelleri ile fiziksel standartlara ve anatomik kurallara adeta meydan okuyor.  Sanatçı tahta sütunları işleyerek ortaya çıkardığı sürreal çalışmalarında heykel algısındaki durgunluğa tezat bir ruhu da beraberinde getiriyor. Pek çok eserinde belirginleşmiş çoklu yüz ifadeleri ile eylemselleştirdiği hareketliliği sanatında hissettirirken bizleri de kalıplaşmış algı dağarcığımızın dışına atıyor.

Sıradan bir kütükle başlayan çalışma, sanatçısının muazzam hayal gücü ve yaratıcılığıyla birlikte bir çizimle kendi ruhuna bürünmeye başlıyor. Çizimin ardı sıra önce dış hatları belirleniyor, detayları oyuluyor, çıkan parçalar tıraşlanarak yüzeyleri pürüzsüzleniyor ve son olarak ruhunu bulan heykele rengi veriliyor.


Her bir eser sanatçısından önce kendi içgüdülerini, gizemini ve ruhunu yansıtırken belirsiz tekrarı ile kendinden kendini doğuran bir süreklilik gösteriyor. Durağana hareket katmanın en değerli eylem olduğunu düşünen Kanemaki için kendi iç döngüsünde süreklilik arz eden bu eserler çoklu ruh hali ve çatışmasının en anlamlı ürünleri. Sanatçının hemen hemen tüm eserlerinin kendine ait bir enerjisi var.  Eleştirel bir gözle bakıldığında ise duygusal ve varoluşsal sorgulamanın gücünü ortaya çıkaran bu eserler klasik ahşap oymacılığı ve heykel algısını kesinlikle yıkacak nitelikte.

Sanatçının eserleri için tıklayınız.

 

Okumadan geçmeyin:

Kaptan Yemeğe Çıktı ve Tayfalar Gemiyi Ele Geçirdi / Bukowski

 

Elifcan Koç
Çanakkale On Sekiz Mart Üniversitesi BIIBF Maliye öğrencisi
Sanat Karavanı Yazarı

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Devamını oku:
İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası Güney Amerika Turnesine Çıkıyor!

İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası, Şef Milan Turkovic ve solistler Vadim Repin, Rebekka Hartmann eşliğinde Güney Amerika ülkelerinde konser vermeye hazırlanıyor....

Kapat