Sisler Arasından Yükselen Pullpit Rock

Norveç’in en popüler destinasyonlarından biri olan Pullpit Rock, dünya turumuzda bizim de gidecekler listemizin en başında yer alıyordu. Fotoğraflarına bakarken bile nefes kesen bu yere gitmek düşüncesi oldukça heyecanlıydı. Avrupa’nın en güneyinden en kuzeyine tren ile geldik. Norveç’in başkenti Oslo’dayız.

Pullpit-Rock-1

Oslo’dan bindiğimiz Stavenger treni öyle güzel yerlerden geçiyor ki sanki okuduğum tüm kitaplar, izlediğim tüm filmler bu coğrafyadan esinlenmiş diyorum. Kuzeye çıktıkça güzelleşen bir doğası var bu toprakların. 8 saatlik tren yolculuğundan sonra Stavenger şehrine geliyoruz. Buradan sonra Pullpit Rock’a gitmek için Tau şehrine bir saatlik bir vapur yolculuğu yapmak gerekiyor.

Pullpit-Rock-2

Tau’ya varır varmaz, hemen orada bekleyen belediye otobüsleri direk olarak Pullpit Rock’a gidiyor. Yaklaşık bir saatlik bir otobüs yolculuğundan sonra Pullpit Rock kayasına tırmanış için başlangıç noktası olan yere geliyoruz.

Pullpit-Rock-3

Buradan sonra hızınıza bağlı olarak 2-3 saatlik zor olmayan ama kolay da olmayan bir parkur bizi bekliyor. 4000 metrelik trekkkinge (doğa yürüyüşü) buradan başlıyoruz. Avrupa’nın kasvetli şehir havasından sonra tekrar doğada olma hissi muhteşem bir duygu. Norveç’e geldiğimizden beri sürekli yağan yağmur, burada da halen devam ediyor. Ona rağmen aldırmadan tırmanışa devam ediyoruz. Ara ara molalar vererek yaklaşık 3 saat sonra zirveye varıyoruz. Sisler içinde ilk kez uzaktan Pullpit Rock’ı görüyoruz.

DCIM100MEDIA

Uçurumun kenarından yürüyerek yavaş yavaş kayaya yaklaşıyoruz. Ürpertici aynı zamanda büyüleyici bir atmosferi var. Burada olmak harika bir duygu, yıllardır gördüğüm o pozların verildiği ünlü kaya burası. Sisler çok fazla olduğu için fiyortların aşağısı görünmüyor şansımıza. Bir ara açılıyor gibi olduğunda fark ettim ki tahmin ettiğimden de yüksekte bir yerdeyim.

Pullpit-Rock-5

Sisler bizim fotoğraf çekmemize izin vermese de ayaklarımızı aşağı sallandırıp o büyüleyici havayı uzun uzun soluyoruz. Bir ara hemen pulpitrock kayasının üstünde ki tepeye tırmanıp upuzun uzanan fiyonglara avazımız çıktığı kadar bağırıp sesimizin yankılanmasını dinliyoruz. Yağmur bizi ıslatsa da buradan aşağı bakarken duygularımıza daha bir anlam katıyor.

Pullpit-Rock-6

Pullpit Rock Kayası’na Ulaşım

Pullpit-Rock-7

Oslo’dan geliyorsanız tren veya uçak ile önce Stavenger şehrine gelmeniz lazım. Tren istasyonundan vapur iskelesini sorarak sahile gelebilirsiniz. Stavenger iskelesinden 5 euro vererek vapur ile Tau şehrine geçebilirsiniz. İndiğiniz yerde vapuru bekleyen otobüsler direk olarak Pullpit Rock’ın başlangıç noktasına götürüyorlar.