‘The Man Who Stole Banksy’ Belgeseli Bir Orta Doğu Sokak Sanatı Masalını Anlatıyor  

Los Angeles Reuters’ın geçtiğimiz günlerde yaptığı bir habere göre, Nisan ayında New York Tribeca Film Festivali’nde ön gösterimi yapılan ‘The Man Who Stole Banksy’ (Banksy’yi Çalan Adam) isimli sokak sanatı belgeseli, insanlara Orta Doğu siyaseti ile sanat dünyasını harmanlayan bir masalı anlatıyor.

Yönetmen Marco Proserpio, Bethlehem’deki anonim İngiliz sokak sanatçısı Banksy tarafından beton duvardan kaldırılması ve satılmasını anlatan ve graffitilerle işlenen bu filmin, aynı zamanda şiddetin kuşattığı bir bölgeye insan yüzü koymaya da hizmet ettiğini söylüyor.

33 yaşındaki İtalyan yönetmen Reuters’e verdiği ropörtajda, “Filistin hakkında gördüğüm şeylerin çoğu, onları yalnızca kurban olarak resmediyordu – yalnızca kurban olarak resmetmek de değil aynı zamanda oradakileri insan olarak da görmüyordu“  diyor.

“Bu Filistin hakkında anlattığınız yaygın bir hikaye de değil, Banksy’nin sanatı onları insan olarak resmetmek için doğru bir fırsat” diye de ekliyor.

Anonim olarak çalışan ve sanat eserlerini açık artırmada altı haneli rakamlarla sunan Banksy, 2007 yılında işgal altındaki Batı Şeria’daki Beytüllahim’e gidip İsa’nın doğum yerinde altı adet duvar resmi çizmişti.

Bu politik ögeler içeren bir film ve tek bir esere odaklanıyor. Belgeleri İsrail askeri tarafından kontrol edilen siyah boyalı bir eşeğe ve bir gün onun beton duvardan nasıl kaybolduğuna…

Danimarkalı bir koleksiyoncu bu çalışmayı satın alıyor ancak şu ana kadar bu ürünü satmayı başaramıyor. Şimdi ise, bu çalışma İsrail-Filistin çatışmasının orijinal içeriğinden çıkarılmış bir mal olarak Avrupa’da bir depoda duruyor.

Banksy’nin eserleri Avrupa’da ve Amerika’da kamuoyunun hislerine tercüman olsa da, film Bethlehem’deki pek çok kişi için kararsızlık yaratıyor.

Filmdeki eşek figürünü hakaret olarak algılayanlar da var. Öyle ki, hakarete uğradıklarını düşünenler bile var.

Proserpio bunun aslında evrensel bir hikaye olduğunu ve çevremizdeki insanlarla iletişim kurabilmek için duvarlara yazmanın temel bir ihtiyaç olduğunu düşünüyor.

 

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Devamını oku:
Çölün Gelini’nden Harabeye: Palmira Antik Şehri

Savaş; korku ve sefaletten başka bir şey veremez. Yakar, yıkar, öldürür, yok eder.” Nazım Hikmet Bugünkü Suriye, Filistin, Lübnan, Mısır...

Kapat