TUHAF YARATIKLARIN SANATÇISI: PATRICIA PICCININI

“…kendimizi hayvan olarak görmek hoşumuza gitmiyor!”

 1965 Avustralya’da doğan Patricia Piccinini, 20. yüzyılın en önemli Hyperrealist (fotogerçekçilik) ve Heykeltıraş sanatçılarından biri olarak görülüyor. Özellikle 1990’lı yılların sonlarında Avustralya’da önem kazanan Piccinini, 2003 yılında Venice Bienali’nde Avustralya’yı temsil edecek sanatçı olarak seçilmişti. Ülkemizde ise geçtiğimiz senelerde eserlerinden biri ezanı dinlemediği için çarpılan kız, kuran okumadığı için fareye dönüşen kız gibi başlıklar adı altında sosyal medyada bilgisizce paylaşılmıştı.

patricia-piccinini-eserleri-2

Plastik sanatlar konusunda uzman olan Patricia Piccinini, korkutucu ve garip eserleriyle tanınıyor. Özellikle heykel ağırlıkta olmak üzere; çizim, desen, dijital baskı, montaj ve video gibi farklı alanlarda eserler üretiyor.

patricia-piccinini-eserleri-3

Sanatçının eserlerinde çeşitleri canlıların evrimleşerek bir nevi gerçek dışı melez yaratıklar olarak ortaya konduğunu görüyoruz. Bu alışkın olmadığımız heykeller silikon, fiberglas, poliüretan, deri ve insan saçı gibi onlara gerçekçi nitelikler kazandıracak malzemeler kullanılarak yapılıyor. Bazı işlerinde ise soyu tükenmekte olan hayvan türlerini de yapıtının içine alan sanatçı; günümüz dünyasının teknoloji, tüketimcilik ve insanın doğadan kopuşu gibi tartışılan konuları yaptığı bu heykeller sayesinde ele alıyor. Tüm bu heykellerin o ürkütücü yüzlerini yaparken çevresinin çok etkili ve yardımcı olduğunu söylüyor. Yaşadığı olaylar, dünyanın maruz kaldığı durumlar, etrafını saran tüm düzenden ve izlenimlerinden beslendiğini de ekliyor.

patricia-piccinini-eserleri-4

Piccinini, 2011 yılında ARTER’de izleyicilere sunduğu ‘’Beni Bağrına Bas’’ başlıklı sergisiyle büyük yankı uyandırmıştı. Sergide izleyiciyi kendi deyimiyle sıra dışı ailesiyle tanıştırırken insanın doğayla ve diğer canlılarla ilişkisini gündeme getirmişti. Sergide yer alan ‘Bölünmemiş’ adlı işinde, nesli tükenmek üzere olan Wombat’ın neslinin devamı için önerdiği yeni bir yaşam alanı da mevcuttu. ‘Aşıklar’ adını verdiği eser ise makineleri nasıl doğanın bir parçası olan hayvanlar olarak görebileceğimize tanıklık eden bir iş olarak karşımıza çıkmıştı.

patricia-piccinini-eserleri-5

“Hissedebildiğin ölçüde empati kuruyorsun hayatla. O yüzden tüm beden dili dışında, gözler ayrıca önemli. İfade bakımından o kadar güçlü ki empati kurmamızı kolaylaştırıyor. Öte yandan itici bir tarafı da var bunun. Çünkü kendimizi hayvan olarak görmek hoşumuza gitmiyor.” – Patricia Piccinini

 

Asena Erenay

Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi’nde Sanat Tarihi okuyor.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Devamını oku:
Çocuk Yönetmenlerin Filmleri ‘Uluslararası Çocuk Hakları Film Festivali’nde İzleyici İle Buluşuyor!

Bu yıl 6'ncısı düzenlenen Uluslararası Çocuk Hakları Film Festivali başladı. Çocuk Hakları Kültür Sanat Derneği ve Seyhan Belediyesi ortaklığıyla düzenlenen...

Kapat