Fotoğrafla Nesnelerin Suretini Yeniden Yaratmak / Keiichi Tahara

Dünyayla felsefik bir ilişki kuran Keiichi Tahara, nesnelerin suretine yansıyan ışığı kullanarak soyut fotoğraflar üreten bir sanatçı.  Japon fotoğrafçı, ışığı yoğun olarak kullandığı çalışmalarında; ışığı, nesneleri ya da kişileri aydınlatan bir unsur olarak kullanmaz,  onları saran, birbirine bağlayan ayrı bir morfoloji olarak tekrar yaratır.

Sanatçının işlerinde pencereler ve şehirler, görüntünün suretini yakalama adına sıkça başvurulan unsurlardan oldu. Bu nedenle Keiichi Tahara, eserlerini genellikle pencerelerden çekilen açılarla tamamlandı. Özellikle yıllardır temizlenmeyen, kirli pencerelerden çektiği fotoğraflarla ayrı bir dünyanın temsilini oluşturdu.

Fransa’da uzun süre yaşayan ve Batı kültürüyle çok yakından ilgilenen Keiichi Tahara, kentleşme dokusunu sanat anlayışının odak noktası haline getirdi. Mekanı belli sınırlar içerisinden tasavvur etti. Işık, her daim onun alanında şiirsel bir boyut olarak yer aldı. Böylelikle, somut yapıdan soyutlaşmaya giden bir dünyanın imgesini fotoğraflara yükledi.

“Işık, tıpkı bir kumaş parçası gibi tüm benliğimi sarıyor.”

Sevil Ateş

MSGSÜ Sanat Tarihi bölümü mezunu.
Kültür sanat editörlüğü ve yazarlığı yapıyor. Tiyatro ve performatif sanatlar ile uğraşıyor.
Sanat Karavanı Yazarı.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.