fbpx

Resimsel Soyutlamanın Dehlizinde Direnç Gösteren Fotoğraflar

Tamiko Nishimura 1970’lerin Japonya’sında çektiği fotoğraflarla şiirsel bir dil yarattı. Onun oluşturduğu fotoğraflar bir dizi seyahat fotoğrafı olarak nitelendirilse de, Nishimura bir yolcuğun ötesinde olanı açığa çıkararak çok yönlü bir yaşam portresi oluşturdu.

Nishumura 1973 yılında yayınladığı “Shikishima” fotoğraf dizisiyle dikkatleri üzerine çekti. “Shikishima” (Klasik Japon edebiyatında dekoratif bir anlama sahiptir), Japonya’nın eski adı “Yamato” için kullanılan bir kelime olması bakımından önemliydi. Bu dizi için Hokkaido, Tohoku ve Hokuriku ilçelerindeki çalışmalar yapan sanatçı, folklorik veya sosyal bir yapının ötesinde, 1970’lerin Japonya’sını kendi fizyolojik, mistik reaksiyonuyla yansıttı.

Nishumura’nın görüntülerinin arkasında; bilinçaltı karşılaşmalar, özneler ve anlar yatar. Kullandığı fotografik metodun uzun banyo süreleri veya diğer sıradışı yöntemler kullanarak geliştirildiğini kolayca hayal edebiliriz. Derin siyahlar ve yüksek kontrastlı beyazlar, zahmetli el gölgelendirme teknikleri ciddi denemelere işaret eder. Nishumura’nın fotoğrafları zamanı durdurarak, resimsel bir soyutlamanın dehlizinde direnç gösterip varlığını korurlar.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.