Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
gianni-berengo (18)
Fotografia di GIANNI BERENGO GARDIN ©, titolo dell'opera "Livorno Ferraris: Tenuta Colombara, in risaia", 2011 - dalla serie "Il racconto del riso" Mostra fotografica: SLOW PHOTO PROJECT. Della lentezza in fotografia / 24 – 25 – 26 Gennaio 2014 Galleria Ex Fonderia Via Sante Vincenzi, 2 BOLOGNA a cura di SAVIGNANO IMMAGINI – La Fotografia Savignano sul Rubicone Per info: tel. 0541.944017 Palazzo Vendemini
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Bir Fotoğrafçı Sanatsal Değil Sosyal ve Sivil Olmalıdır / Berengo Gardin
Berengo Gardin 1950’lerin başından bu yana gerçeğe olan tutkusunu, fotoğraf aracılığıyla bir sanat eserine dönüştürdü. Ancak kendisini bir sanatçı değil, zamanının şahidi; hayatı siyah-beyaz olarak belgeleyen biri olarak gördü. İtalyan fotoğrafçılığının temsilcilerinden olan Gardin; politik yaşamı, sosyal değişimleri, İtalya’nın tarihine damgasını vuran olayları ve sokaklardaki hayatı her daim gerçekçi bir üslupla yansıttı.
“İki çeşit fotoğraf vardır: “Hissettiğiniz” veya bir şey olmasını beklediğinizde yakaladığınız kareler… Olayların ardında ne olduğunu hiç düşünmedim: tek düşüncem, olan şeyin iyi fotoğraflarını çekmek.”
Berengo Gardin’in fotoğrafları, İtalya’nın İkinci Dünya Savaşı sonrası sanayileşme sürecine de tanıklık etti. Salgado ve Koudelka’dan gelen hikâyeci üslubu benimseyen Gardin, bu nedenle kırsal alandan şehirlere göç eden yoksul insanlara sıkça yer verdi. Görüntülerde İnsanların yüzlerine sinen umutsuz ifade, bir imgelem olarak çoğu fotoğrafta karşımıza çıkar.
Berengo Gardin ‘in fotoğlarında meydanlar, avlular sıkça karşımıza çıkar. İfadeyi yakalamak Gardin’in ana öğesini oluşturur. Bu yüzden sanatçının çoğu fotoğrafı, bireyin yüzüne odaklıdır. Sokaklara ve insanlara dair çekilen anlar, geniş açılı kompozisyonlar eşliğinde oldukça etkileyicidir.
“ Photoshop gerçekliğin belgelenmesi için çok ciddi bir tehdit oluşturuyor. Bir fotoğraf özelliğindeki resimlerden herhangi biri düzenlenirse, gerçekte olanlarla alakası olmayan yanlış bir iletiyi iletebilirler. Fotoğrafın gücü, gerçekle olan yakın bağlantısında yatar. ”