Fotoğrafın Konusu Her Zaman Görüntüden Daha Önemlidir/ Nick Hedges

1960lı yılların politik etkisinin yansımalarını kadrajına dahil eden Nick Hedges, belgesel fotoğrafçılığına psikolojik bir boyut getirerek toplumsal travmaları açığa çıkarıyor. Hedges’in çalışmaları: şehrin dışına atılmış, yok sayılmış halkın üzerine kuruludur. Sanatçı, şehir yaşamından izole edilmeye çalışılan yoksul kesimi fotoğrafa dahil ederek, dönemin politik yapısına eleştirel bir tavır getirmiştir.

Nick Hedges, 1968’de Bradford’u fotoğraflayarak endüstri ve yoksul kesim arasındaki ilişkileri yansıtan görüntüleri kaydetmeye başladı. Kaydettiği görüntüler Britanya’da üç milyon kadar insanın karşılaştığı korkunç koşulları açığa çıkarmada önemli bir rol oynadı. Dışlanan kesim aynı zamanda, fabrikada ağır şartlarda çalışan insanlardı. Böylelikle modern yaşamın cüzzamlıları olarak görülen yoksul kesimin,  modern yaşamı ayakta tutan kişiler olduğu gerçeği gün yüzüne çıkmıştı.

Hedges’in imgeleri, çerçevenin merkezine insanları yerleştirerek, konut krizini ve yoksul kesimin yaşam kalitesini yansıtması bakımından önemlidir. Fabrikaların arkasında belirlenmiş bir bölgede, küçük-tek odalı hayata tutunmaya çalışan insanların yaşamı, tarihsel bir gerçekliğin utancıdır. 

“Bu, kimsenin görmek istemediği Britanya’ydı.”             

                                    

Sevil Ateş

MSGSÜ Sanat Tarihi bölümü mezunu.
Kültür sanat editörlüğü ve yazarlığı yapıyor. Tiyatro ve performatif sanatlar ile uğraşıyor.
Sanat Karavanı Yazarı.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.