fbpx

Tuvalin Kalın Renkleri: Post Empresyonizm

19.yüzyılın sonlarında Fransa’da ortaya çıkan bu akım, empresyonistlerin ışığın ve rengin doğal tasvirine olan ilgisine karşı bir tepki olarak ortaya çıkmıştır. Empresyonizm, izlenimcilik olarak da bildiğimiz bu akımda; nesnelerden arınmış doğanın yalın hali ön plandayken; post empresyonizm yani yeni izlenimcilik de ise; nesneler yeniden ressamın kadrajına dâhil olmuş durumdadır.

Canlı ve kalın renkler, belirgin fırça darbeleri ile sanat tüketicisinin gözlem algısına yapılan optik etkiler bu akımın en önemli özelliği sayılır. Empresyonistler gibi gerçek hayat konularını işlemeye devam etseler de, geometrik formları ön planda tutarak deforme etmeyi ve istedikleri gibi renk kullanmayı seçmişlerdir.

Diğer yandan renkleri palette karıştırmadan ve tuşlama yöntemini kullandıkları fırça darbeleriyle ayrıntılardan uzaklaşmışlardır. Renklerin optik olarak karıştırılmış hali objelerdeki derinlik algısı ile üç boyutluluk ve perspektif kavramını ortadan kaldırmıştır.

Akımın öncülerinden biri olan ve Post Empresyonizmin babası sayılan Paul Cezanne başta olmak üzere, Pierre Bonnard, Vincent van Gogh, Paul Gauguin, Henri Biva, Georges Seurat ve Henri Rousseau gibi sanatçılar bu akıma öncülük eden diğer isimlerdir.

Sanat Karavanı ekibi olarak bu akıma ait eserleri yakından inceleme fırsatı yakaladığımız Post Empresyonizm Sergisi’ni, 28 Temmuz 2019 tarihine kadar İzmir’de bulunan Arkas Sanat Merkezi’nde siz sanatseverler de ziyaret edebilirsiniz.

Leave a Reply

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.